hockey

Igår var jag på Derby, AIK-Djurgården.
Var en väldigt dålig match från båda håll.
AIK var sega och slöa, lika så med DIF
fast dom var lite bättre iaf..
Men en sak som inte jag fattar, så är det hur supporterna håller på?!
Slå sina egna, slå sina vakter, slå varandra, kasta rökbomber eller vad det heter.. Dessutom så förstör dom för både spelare och andra som är där för att kolla på den bästa hockeyn som kan bli i sthlm.
Det var helt sjukt. Har aldrig sett nå värre, men endå så vet man att det här inte var någonting jämfört med andra gånger. Ni kan ju tänka er att se killar som verkligen matar slag efter slag mot varandra och mot sina egna vakter. Det sjukaste var att poliserna kom ner till fighten men sen går dom upp igen men det ligger fortfarande en vakt längre ner och blir misshandlad. SJUKT!
Och jag kan ju säga på en gång att det är inte bara är AIK:are som gjorde saker, DIF:arna gjorde lika mycket! Supportrarna från båda hållen var riktiga jävla idioter som förstör för alla andra. Dom gjorde så att barn började gråta, föräldrar som tog barnen och åkte hem. helt sinnes. :s
Men en sak som var en väldigt härlig känsla var när båda klackerna fokuserade på matchen och hur dom sjöng! Det var en sådan grym känsla som inte går att beskriva. Då tänkte man, nu skulle man ha varit på isen och spelat! ;) Hahha. Nej, då jag bara skoja!
Tänk om det kunde vara så hela tiden, en enda stor fest där man sjunger mot varandra och bara har kul och hjälper sitt lag. Det är så det ska vara. Inte en massa bråk och sånt skit för det är bara PINSAMT!!!!!

Nog med det här.
Snart blir det stan för att köpa julklapp till ett spela som vi brukar spela på jul med kusinerna :)
Känns inte som att det är julafton imorgon. Men julkänslan kommer väl snart antar jag :)


Ha en bra dag nu alla mina vänner! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0